8 biegowych kontuzji, o których nikt nigdy nie mówi

utrudnienia

Nie będziemy owijać w bawełnę. Jeśli biegacie już od jakiegoś czasu, prawdopodobnie zaliczyliście jakąś kontuzję. Połowa wszystkich badań dowodzi, że 90% biegaczy zaliczyło jakiś uraz w przeciągu ostatnich 4 miesięcy. Istnieje również całkiem niezła szansa, że kilku z was skrzywdziło się już podczas czytania tego tekstu.

Istotne jest to, że kontuzje są częścią biegania. Dostajemy je niejako w pakiecie. Sęk w tym, że nawet nasza lista jest niekompletna. Istnieją pewne urazy, o których „oni” nie chcą wam mówić. Ale nie my. My znamy te kontuzje, o których nie mówi się w grzecznym towarzystwie i za chwilę wam o nich opowiemy.

Stłuczenie Brody

Co to jest? Siniaki na dolnej części szczęki, występujące po jej nagłym zderzeniu z podłogą. Zazwyczaj obserwowane u pacjentów, którzy właśnie zobaczyli wysokość wpisowego na jeden z większych maratonów.

Jak leczyć? Lód. W szklance. Z whisky.

Jak zapobiegać? Zastosować powyższą kurację przed rozpoczęciem rejestracji. Uwaga: wielu biegaczy wymaga większej dawki leku.

Krwawiący nos

Co to jest? Krwawienie z jednego lub obu nozdrzy, nabyte po wbiegnięciu twarzą w drzewo, latarnię, albo automat z napojami, podczas próby obczajenia swojej super sylwetki w mijanej witrynie.

Jak leczyć? Delikatnie zacisnąć/zatkać nozdrza, aż do ustania krwawienia.

Jak zapobiegać? Nawet rosyjscy naukowcy tego nie wiedzą.

Naciągnięcie Mięśnia Zajebistości

Co to jest? Intensywny ból ramienia nabyty podczas prężenia się do poklepywania po plecach za często lub zbyt żywiołowo. Spotykane głównie u maratończyków i triathlonistów.

Jak leczyć? Okłady z lodu i dawka pokory.

Jak zapobiegać? Przed rozpoczęciem poklepywania należy rozgrzać się poprzez 10 minut delikatnego chwalenia się oraz kilka prostych ćwiczeń rozciągających.

Paraliż Zakupowy

Co to jest? Utrata funkcja mięśni skutkująca unieruchomieniem danego osobnika przed ścianą pełną nowych butów w sklepie biegowym.

Jak leczyć? W końcu, prawdopodobnie, gdy zmoczysz spodnie, sprzedawca Cię zauważy i spyta, czy może pomóc. Jeśli nie będziesz odpowiadać, możesz zostać przetransportowany do innego pobliskiego sklepu biegowego. Teraz to ich zmartwienie.

Jak zapobiegać? Nigdy już nie kupuj nowych butów.

Błędny Wzrok

Co to jest? Inna forma paraliżu, tym razem dotykająca oka, które pozostaje “zamarznięte” w stałej pozycji: gdzieś daleko, na wprost. Zazwyczaj pojawia się, gdy zbyt długo lub zbyt mocno próbujesz unikać kontaktu z innymi biegaczami, którzy mogą się uśmiechnąć albo powiedzieć „cześć”.

Jak leczyć? Twoje gałki oczne powinny się rozluźnić samoistnie po kilku godzinach. Jeśli nie, to zjedz naleśniki. Skoro już masz cierpieć na paraliż oka, to możesz równie dobrze zjeść naleśniki.

Jak zapobiegać? Po prostu spójrz na innych biegaczy – od czasu do czasu.

Bruised Ego

Co to jest? Kontuzja czyjejś dumy. Może być spowodowana różnymi czynnikami, ale główną przyczyną pozostaje bycie wyprzedzonym przez jakiegoś 14-latka. Albo 60-latka. Albo kogokolwiek w stroju baletowym.

Jak leczyć? Patrz: Stłuczenie Brody.

Jak zapobiegać? Trenuj mocniej leniu!

Skurcz Tyłka

Co to jest? Skurcze pośladków oraz okolicznych mięśni nabyte poprzez przedłużone kucanie nad ciemnym otworem w Toi-Toiu w celu uniknięcia kontaktu na linii tyłek-deska i podłapaniu jakiegoś syfa.

Jak leczyć? Rozchodzić.

Jak zapobiegać? Zaryzykować podłapanie syfa.

Nagły Atak Nadciśnienia

Co to jest? Nadzwyczajny skok ciśnienia krwi spowodowany przez osobę tuż przed tobą, która chwytając kubek z wodą na punkcie, zatrzymuje się w miejscu.

Jak leczyć? Wzburzyć się. No i napić się przy okazji wody.

Jak zapobiegać? Biec z elitą jak tylko to możliwe.

 

Oryginalny tekst: http://www.runnersworldonline.com.au/8-running-injuries-one-ever-talks/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *