Cukier jak narkotyk

Detoks cukrowy - okladka mini

Detoks cukrowy to nie tylko eliminacja cukru z diety, ale przede wszystkim zbiór wskazówek dotyczących rozsądnego i prawidłowego odżywiania na co dzień. Słodkiego nałogu można pozbyć się nawet w ciągu 3 dni!

 

 

Książka „Detoks cukrowy” jest dedykowana przede wszystkim dla tych osób, które świadomie chcą zrezygnować z podaży cukru w diecie. Brooke Alpert jako dietetyk oraz dr Patricja Faris jako dermatolog na potrzeby promocji zdrowia, wspólnie stworzyły specjalny program detoksu cukrowego.

Na podstawie własnych doświadczeń oraz obserwacji pacjentów, obie autorki dowodzą negatywny wpływ spożycia cukru na:

  • masę ciała,
  • kondycje skóry
  • samopoczucie,
  • oraz witalność.

W rezultacie program ten ma na celu eliminację produktów, które są przyczyną: zmęczenia, przybierania na wadze oraz przedwczesnego starzenia się.

Pierwszym zadaniem dla czytelników jest wyobrażenie sobie kilogramowej torebki cukru, a następnie zapamiętanie widoku 35 takich torebek. Ćwiczenie to miało przede wszystkim uzmysłowić ilość spożytego cukru w ciągu roku, przez przeciętnego Amerykanina. W istocie tak obrazowe porównanie robi ogromne wrażenie. Zwłaszcza, że cukier to nie tylko białe kryształki, które dodajemy do kawy czy herbaty. W rzeczywistości ukryty jest on w wielu łatwo dostępnych produktach, które zjada przeciętny konsument każdego dnia.

cake-206104_1280

Nadwyżka cukru w organizmie

W ogromnym uproszczeniu nadmiar cukru w organizmie, przekształca się w tłuszcz. Ten z kolei odkłada się w tkance podskórnej albo wewnątrz ciała, wokół narządów. Szczupły wygląd zewnętrzny nie zawsze musi być oznaką zdrowia. Osoby z prawidłową masa ciała, często nie są świadome istniejących złogów tłuszczu wewnątrz organizmu. W efekcie prowadzi to do wzrostu ryzyka wystąpienia m.in. miażdżycy, choroby serca oraz cukrzycy.

Trzydniowy plan odstawienia cukru ma przede wszystkim ułatwić zerwanie ze szkodliwym nałogiem. Cukier działa podobnie jak narkotyk, a organizm nieustannie się go domaga. Dlatego pierwsze dni detoksu  mogą okazać się szczególnie trudne. Plan opiera się na konkretnych wytycznych i ściśle należy się ich trzymać.

Podczas  trwania diety bezwzględnie trzeba zrezygnować z: nabiału, owoców (z wyjątkiem cytryny i limonki), pszenicy, skrobi oraz dodatkowego cukru. Ponad to istotny jest również rodzaj obróbki termicznej podczas przygotowywania posiłku. Dopuszczalne jest m.in. duszenie, gotowanie na parze oraz w wodzie.

Detoks cukrowy nie stanowi kolejnej propozycji diety niskowęglowodanowej, w której można zajadać tony tłustych produktów kosztem ograniczenia węglowodanów. Zamiast nich pojawiają się chude produkty białkowe oraz duża ilość warzyw.

market-601580_1280

Po okresie trzech kluczowych dni detoksu, następują kolejne etapy diety podzielone na 4 tygodnie. W każdym z nich pojawiają się wskazówki dotyczące dozwolonych produktów w kolejnych dniach. Zielone światło pojawia się m.in. dla gorzkiej czekolady oraz wina!

Autorki zachęcają równocześnie do pielęgnacji skóry poprzez zabiegi przeprowadzone w domowych warunkach. Bazując na naturalnych produktach z łatwością można wykonać różnego rodzaju maseczki oraz kąpiele. Warto zaznaczyć, że spożycie kolorowych owoców i warzyw bogatych w antyoksydanty korzystnie wpływa na zdrowie i wygląd skóry.

Detoks cukrowy jest NIEwskazany dla:

  • cukrzyków
  • osób intensywnie trenujących, np. biegi długodystansowe lub kolarstwo
  • osób z nasilającymi się objawami takimi jak: bóle głowy, zmęczenie oraz otępienie.

Głównym założeniem detoksu cukrowego jest zmiana nawyków żywieniowych. Ograniczenie spożycia cukru następuje kosztem zwiększenia posiłków zawierających dużą ilość błonnika, przeciwutleniaczy oraz substancji odżywczych.

Jak jeść? Czego się wystrzegać? Na co zwrócić uwagę? Jakie produkty są dozwolone? Na te i wszystkie inne  pytania znajdujemy szczegółowe odpowiedzi na kolejnych stronach książki.

Do osiągnięcia założonego celu nie wystarczy jednak sam dieta i pielęgnacja skóry. Nieodłącznym elementem jest oczywiście aktywność fizyczna. Regularne ćwiczenia oraz gimnastyka wpływa korzystnie na samopoczucie, utrzymanie prawidłowej masy ciała, regulację metabolizmu oraz ogólną kondycję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.