Kobieca aktywność pod okiem specjalisty

SA_LOGO

Kobiety uprawiające sport są bardziej świadome swojego ciała. I nie chodzi tylko o restrykcyjną kontrolę polegającą na zmniejszaniu obwodów oraz pozbywaniu się kolejnych kilogramów. Wręcz przeciwnie – aktywne kobiety wiedzą, że katorżniczy trening połączony z głodówkami wyniszcza organizm i zazwyczaj przynosi odwrotny efekt od zamierzonego. Przy wyborze dyscypliny kierują się zasadą przyjemności. Dbając o swój komfort i zdrowie, ćwiczą w profesjonalnie dobranej odzieży (biustonoszach sportowych, butach dopasowanych do aktywności), piją dużo wody, używają specjalistycznego sprzętu, a na trening wybierają piękne miejsca. W trosce o bezpieczeństwo i piękną figurę na bieżąco konsultują się z fizjoterapeutą, lekarzem, a także z trenerem, który podpowiada, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia.

Zasada przyjemności

ACTIVE MULTI SPORTS SUPPORT S 4490Zmiana rozmiaru na mniejszy to najczęstszy cel, jaki przyświeca kobietom zaczynającym uprawiać sport. Ale nie jedyny, kolejne na liście pojawiają się: poprawa wyglądu wybranych partii ciała, rozbudowanie masy mięśniowej, polepszenie kondycji. Ważne, by pożądane rezultaty umiejętnie dostrzec w perspektywie czasu, ułożyć zbalansowany program ćwiczeń, który umożliwi harmonijne kształtowanie ciała. Zdobywanie formy wcale nie musi być pasmem bólu i wyrzeczeń. W klubach fitnessu czekają na nas wykwalifikowani instruktorzy różnorodnych aktywności – od klasycznego aerobiku i pilatesu, poprzez taneczną zumbę, po wyrafinowany pole dance. Oprócz tego jest basen, tory wrotkarskie, ścianki wspinaczkowe. A jeśli cenimy sobie ruch na świeżym powietrzu, to możemy wybrać bieganie, nordic walking, rower lub jazdę konną. Możliwości jest wiele, zatem wystarczy zdecydować się na dyscyplinę, która będzie sprawiać nam przyjemność. Dodatkowych pozytywnych bodźców na pewno dostarczy urokliwe miejsce, a profesjonalny sprzęt i ubiór umożliwią komfortowy, bezpieczny trening oraz pełne korzystanie ze sportowych wrażeń.

Wygoda i bezpieczeństwo

Każda aktywność wymaga odpowiedniego stroju i akcesoriów. Bieganie – butów, nordic walking – kijków, pilates, aerobik – maty, a czasem także piłki, taśmy, ciężarków. Przy intensywnym ruchu przyda się też pulsometr, który monitoruje pracę serca. Jednak dla kobiet podstawowym elementem jest profesjonalny stanik sportowy. W piersiach nie ma ani grama mięśni, a trwały ruch biustu powoduje rozciąganie więzadeł odpowiedzialnych za ich jędrność. Jedynie trenowanie w dobrze dobranym i profesjonalnym biustonoszu sportowym może uchronić piersi przed negatywnymi skutkami ruchu i zapewnić maksymalne podtrzymanie oraz wygodę podczas uprawiania sportu. Często przekłada się to także na lepszy wynik treningu. Ekspertka Shock Absorber przekonuje, że jeżdżenie na rowerze, jazda konna czy jogging wcale nie muszą wiązać się z bolesnym dyskomfortem. Odpowiednio podtrzymane i unieruchomione piersi po prostu nie bolą. Marka Shock Absorber już od 19 lat specjalizuje się w udoskonalaniu staników sportowych, uwzględniając badania nad biomechaniką biustu wykonywane na Uniwersytecie w Portsmouth. W efekcie stworzyła linie biustonoszy sportowych przeznaczonych dla kobiet uprawiających różne dyscypliny sportu. Kolejnymi elementami, których nie należy pomijać, są rozgrzewka przed treningiem oraz rozciąganie się po treningu. Nawet kosztem skrócenia treningu właściwego. Dzięki nim przygotowujemy ciało do wysiłku, minimalizujemy ryzyko kontuzji i poprawiamy wydolność mięśni.

Ciało pod kontrolą

SHOCK ABSORBER_ULTIMATE RUN BRA S 5044 białyPrzed rozpoczęciem treningu warto skonsultować się z fizjoterapeutą. Specjalista oceni stan naszego zdrowia i podpowie, czy ulubiona aktywność jest dla nas odpowiednia. Trener natomiast pomoże w ułożeniu zrównoważonego treningu, a także pokaże prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń. Istotne są również sygnały wysyłane przez ciało. Jeśli oprócz zakwasów pojawia się ból stawów, kręgosłupa, czujemy się ciągle zmęczeni, przeciążeni, nie mamy apetytu, nagle chudniemy lub przybieramy na wadze, przytrafiają się nam zawroty głowy to znak, że organizm zaczął funkcjonować w trybie awaryjnym, a sportowy program wymaga modyfikacji. Gdy niekorzystny stan utrzymuje się dłużej, koniecznie trzeba zasięgnąć porady lekarskiej. Analiza krwi, moczu i EKG wykaże ewentualne schorzenia oraz niedobory witamin i składników mineralnych. Systematyczne badania są podstawą odpowiedzialnego uprawiania sportu. Przekonanie, że aktywnej kobiecie nie grożą żadne choroby jest mitem. Kolejna kwestia to parametry ciała. Czym mierzyć i jak? Ważenie się nie zdaje egzaminu, bowiem przyrastająca masa mięśniowa wyrównuje spadek wagi spowodowany utratą tkanki tłuszczowej. Najskuteczniejsza w rejestrowaniu zmian w organizmie jest analiza składu ciała.

Dawka szczęścia

Sport to nie tylko zdrowie, lecz także endorfiny, euforyczny stan szczęścia połączonego z oczyszczającym zmęczeniem. Na końcu treningu zawsze pojawia się uczucie, że było warto, a każdy obolały mięsień potwierdza dobrze wykonaną pracę. Zaangażowanie i wysiłek często mobilizują kobiety do dbania o siebie w innych dziedzinach. Zaczynają zawracać uwagę na to, co jedzą, ponieważ nie chcą stracić efektów, które osiągnęły podczas ćwiczeń. Kobiety uprawiające sport są pewniejsze siebie, mają ładne, wyprostowane sylwetki i poruszają się z gracją. Dzięki sportowemu hartowi ducha lepiej kontrolują stres, stają się wytrzymalsze fizycznie i odporniejsze psychicznie. Ponadto mają dużo energii i dobrą kondycję, co ułatwia im radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami – wymienia zalety regularnej aktywności ruchowej Aleksandra Żelazo, trenerka personalna i instruktorka fitnessu.

Materiał powstał w oparciu o rozmowę z Agnieszką Bednarską – ekspertką marki Shock Absorber oraz Aleksandrą Żelazo (Trenerka.info) – instruktorką kulturystyki, fitnessu, pilatesu i trenerką personalną kobiet.

One Response to Kobieca aktywność pod okiem specjalisty

  1. na rurze pisze:

    W pole dance lepiej mieć moc w ramionach. Ja pomimo siłowni niewiele pozycji mogłam zrobić na samym początku. Poza rękami to brzuch, pośladki i uda dostają w kość. Ale nie cierpiałam tak, jak inne dziewczyny. Trenerka mówiła, że szybko pojawią się mocniejsze ramiona. Rzeczywiście, teraz mogę na drążku się wciągnąć. , że po każdych zajęciach doskwierają mi łopatki. Akurat dla mnie to zaleta, bo dzięki temu chodzę wyprostowana.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.