Obawy przed startem

Strach przed wszystkim, co robisz po raz pierwszy, czy to pierwszy triathlon, czy pierwszy dzień w nowej pracy, to strach przed nieznanym. Jak więc pokonać ten strach? Najłatwiej po prostu zaakceptować i iść dalej! Pierwszy triathlon jest niesamowity! Tak jak twój pierwszy pocałunek, nigdy nie będziesz miał drugiego takiego jak ten. Głównym celem jest, żeby była to dla Ciebie dobra zabawa.

1: NIE CHODZI O NIKOGO TYLKO CIEBIE.

Jest tak wiele powodów, aby spróbować triathlonu po raz pierwszy: ponieważ chcesz rzucić sobie wyzwanie w nowych przedsięwzięciach, chcesz być zdrowszy, chcesz wyleczyć się z przykrego rozstania, lubisz poruszać ciałem lub po prostu dlatego, że chcesz - a triathlon robi to na trzy zupełnie różne i fajne sposoby. Jakakolwiek jest Twoja motywacja, musi dotyczyć Ciebie, ponieważ to Ty to robisz. To ty narażasz swoje ciało na celowy dyskomfort z powodu czegoś większego !

2: NIE POZWALAJ SWOJEMU UMYSŁOWI BAWIĆ SIĘ TOBĄ.

Wielu nowicjuszy waha się i stawia się jako mechanizm obronny. Usłyszysz wymówki z lewej i prawej strony. Ale nie ty! Nie zrobisz tego, bo będziesz wiedział lepiej. Słynny cytat Henry'ego Forda pasuje tutaj: „Czy myślisz, że możesz, czy myślisz, że nie możesz - masz rację”. TY jesteś na miejscu kierowcy. Możesz kontrolować swoje myśli, zachować pozytywne nastawienie, a zrobisz ten wyścig.

3: PRZEJDŹ NA SKRÓTY, TO NIE WYMAGA TAKIEGO TRENINGU, JAK MYŚLISZ!

Uważa się, że ten obszar jest ogromnym źródłem stresu dla początkujących. „Jak mam trenować? Jakiego harmonogramu szkoleń mam przestrzegać? Ile godzin w tygodniu na to poświęcić?” Czasami jesteśmy tak zmęczeni planowaniem ćwiczeń, że nie możemy nawet zmotywować się do wykonania treningu. Istnieją setki planów treningowych, ale najważniejsze jest po prostu pływanie, jazda na rowerze i bieganie. Po prostu wyjdź i zacznij robić te rzeczy, ponieważ są fajne! Nie ma idealnego planu treningowego na Twój pierwszy triathlon. Ważne jest, aby dać z siebie wszystko i cieszyć się podróżą polegającą na odkrywaniu, jak pływać, jeździć na rowerze i biegać, oraz dowiedzieć się, jak lubisz najlepiej to robić. Ile dni możesz faktycznie trenować w tygodniu? Na początek spróbuj biegać, jeździć na rowerze lub pływać dwa razy w tygodniu. Zobacz, jak to Ci to idzie, a potem zobaczysz co będzie dalej.