WSZYSTKO, CO MUSISZ WIEDZIEĆ, ABY ZROBIĆ PIERWSZY TRIATHLON!

Myślisz o zrobieniu swojego pierwszego triathlonu? Chociaż może to wydawać się trochę przytłaczające, zdecydowanie możesz osiągnąć ten niesamowity cel. Te wskazówki dotyczące pierwszego triathlonu pomogą Ci poczuć się przygotowanym i pewnym siebie, zbliżając się do linii startu wyścigu!

WSKAZÓWKI PRZED ROZPOCZĘCIEM TRENINGU:

1. WYBIERZ WŁAŚCIWĄ ODLEGŁOŚĆ.

Triathlon to wyścig składający się z trzech różnych dyscyplin - pływania, jazdy na rowerze i biegania (w tej kolejności). Istnieją różne triathlony dystansowe, więc możesz wybrać taki, który Twoim zdaniem byłby dobrym wyzwaniem, ale wykonalnym celem na początek!

2. ZAPISZ SIĘ NA WYŚCIG.

Nie czekaj i nie debatuj o rejestracji któregoś dnia. Oczywiście wybierz wyścig, który da Ci wystarczająco dużo czasu na trening - ale odłóż pieniądze i zarejestruj się teraz, abyś był zaangażowany. Tak, to może wydawać się przerażające, ale zrób to! Pamiętaj o czasie swojego wyścigu i o tym, jak wpłynie to na Twój trening. Na przykład, jeśli wybierzesz wyścig pod koniec maja, oznacza to, że będziesz musiał znaleźć miejsce do pływania w lutym, marcu i kwietniu. Oznacza to pływanie pod dachem - więc zastanów się, czy masz w tym czasie miejsce do pływania. Z drugiej strony, zapisanie się na wrześniowy wyścig oznacza, że możesz pływać na otwartych wodach, aby trenować, ale także oznacza, że ćwiczysz biegi w środku lata. Każda opcja może działać, po prostu pomyśl o swoich osobistych preferencjach i celach. Kiedy rejestrujesz się na wyścig, płacisz opłatę rejestracyjną, a także opłatę za członkostwo. Nie musisz rejestrować się przez cały rok; możesz wykupić jednodniowe członkostwo, jeśli to jedyny wyścig, jaki obecnie bierzesz. Jest to normalne w każdym wyścigu triathlonowym i nie jest sposobem, aby dyrektorzy wyścigu oszukali Cię lub cokolwiek; chodzi o wyścigi terytorialne lub triathlonowe.

3. SZUKAJ DOBREGO PLANU SZKOLENIOWEGO LUB TRENERA.

Większość początkujących prawdopodobnie wybierze triathlon na dystans sprinterski jako swoje pierwsze wydarzenie lub być może olimpijski. W przypadku tych wyścigów, zwłaszcza dystansu sprinterskiego, możesz trenować dla nich w około 10-20 tygodni (prawdopodobnie mniej więcej w zależności od aktualnego poziomu sprawności. Jeśli potrzebujesz pewnej odpowiedzialności i bardziej spersonalizowanego planu, poszukaj trenera, który może udzielić indywidualnej porady. Trenerzy są świetni do utrzymywania Cię na dobrej drodze, pomagania w rozwiązywaniu trudnych treningów i motywowania Cię przez cały proces!