Podstawy 

Każdy początkujący triathleta powinien spodziewać się, że wiele pracy go czeka. I na pewno wiele rzeczy dowie się rzeczywistego dnia triathlonu. Oto podstawy, które powinien jednak znać.

1. PŁYWANIE, ROWER, BIEGANIE.

Większość ludzi uważa, że jest w tej kolejności tylko dlatego, że jest najbezpieczniej. Biorąc pod uwagę, że większość ludzi ma największe problemy z pływaniem, przynajmniej nie muszą próbować pływać na wodach otwartych, gdy nie są świeżo wypoczęci. Oddziela również szybszych od wolniejszych zawodników, dzięki czemu rywalizacja jest odpowiednia zarówno dla stałych zawodników, jak i nowicjuszy. Dodatkowo oznacza to, że triathlon nie staje się konkurencją o to, kto może ścisnąć piankę przez spocone ciało.

2. ISTNIEJE WIELE ODLEGŁOŚCI DO WYBORU.

Triathlon to po prostu wyścig z pływaniem, jazdą na rowerze i bieganiem. Ale do wyboru jest kilka odległości.

3. BĘDZIESZ MUSIAŁ ZAMIENIĆ SWÓJ CZYTNIK.

Będziesz mieć stały numer znacznika na kostce (wraz z chipem śledzącym). Chociaż możesz wstępnie przymocować swój rowerowy numer do tylnej części sprzętu, gotowy i czekający na wsunięcie się, gdy tylko wyjdziesz z wody, do biegania musisz zamienić go z przodu, aby ludzie mogli nadal go widzieć.

4. STREFY PRZEJŚCIOWE ROBIĄ RÓŻNICĘ.

Uprawiasz trzy sporty, z których każdy wymaga innego sprzętu. A kiedy przełącza się między trzema, zegar nadal tyka. Więc jeśli popełnisz błąd, nie możesz znaleźć swojego roweru i powoli zakładasz ubranie, twój czas ucierpi. Tak więc przejście do triathlonu staje się umiejętnością samą w sobie.

5. UWAŻAJ W WODZIE.

Mimo że zataczają część pływacką, w wodzie jest dużo ludzi. Niektórzy z nich mogą nawet chwycić cię w punktach (prawdopodobnie z powodu paniki pływania na wodach otwartych). Ale gdy wszyscy są w pobliżu i wpadając na siebie, możesz skończyć zbaczając z kursu. Więc nie polegaj tylko na podążaniu za innymi ludźmi, ale pamiętaj, aby nadal podnosić głowę, aby zobaczyć kierunek.

6. MOŻESZ DOSTAĆ SKURCZY.

Skurcz jest prawdopodobny przy każdym rodzaju nadmiernego wysiłku fizycznego. Ale szczególnie gdy jest gorąco i wilgotno, może się do ciebie podkradać i chwytać. Nawet doświadczeni triathloniści są podatni na ataki, więc warto nauczyć się walczyć na wypadek, gdyby rzeczywiście atakował Ciebie.

7. PŁYWANIE MOŻE SPOWODOWAĆ OCIERANIE SIĘ.

Może cię zdziwić, że nawet pływanie grozi otarciami. Ale wokół pianki lub kostiumu kąpielowego tarcie jest takie samo, jak podczas wychodzenia z wody. Wazelina jest więc tak samo potrzebna na tym etapie triathlonu, jak później do części biegowej.

8. DUŻO ZALEŻY OD TEGO, JAK DUŻO ZJESZ.

Potrzebujesz dużo energii. Więc to naturalne, że musisz jej do tego nabrać. Niektórzy opisują triathlony jako zawody żywieniowe, a na dłuższą metę nie mylą się zbytnio. Jedzenie prawdopodobnie będzie przyczyną lub przerwą w Twoim triathlonie, więc upewnij się, że pomyślisz o tym wcześniej.